sunnuntai 10. heinäkuuta 2011

Malwiina Heikkilä


Olen N0LLAPiSTEEN kuopus. Valmistuin tanssijaksi keväällä 2010 Turun konservatoriosta, jonka jälkeen olen jäänyt Turkuun ainakin toistaiseksi. Turku viehättää kaupunkina, mutta kai suurin syy jäädä on ollut työt ja ystävät. Onnea minulla on ainakin ollut matkassa, kun olen saanut ensin opiskella maailmanparhaimpien luokkakavereiden ja upeitten opettajien johdolla sekä koulun jälkeen työskennellä mahtavissa produktioissa.

Freelance-tanssijana olo on useimmiten ihanaa ja innostavaa. Hienointa on kun saa työskennellä keskenään niin erilaisissa töissä ja tapaa koko ajan uusia ihmisiä. Olen saanut tehdä tanssijan töitä turkulaisessa Aurinkobaletissa, ja lisäksi Läntinen tanssin aluekeskus on pitänyt minua kuin kukkaa kämmenellä työllistäen mitä erilaisimpiin tehtäviin. Tanssinopettajan töitä olen myös päässyt tekemään. Onnellisena minut pitääkin työn vaihtelevuus! Yhteen päivään saattaa parhaimmilla
an mahtua tanssikummina toimimista vanhainkodissa, uuden tanssiteoksen harjoittelua sekä näytös.. Pysyy mieli virkeänä. Eri ikäisten ihmisten kanssa toimimisen koen rikastuttavana
. Avartaa suunnattomasti omaa ajatusmaailmaa kohdata työssään niin monenlaisia persoonia.

Hyvässä ja pahassa työ ei koskaan jää vain työksi työpaikalle. Mutta niin kauan on hyvä tehdä tanssijan töitä, kun riitt
ää mielenkiintoa ja intoa oppia uutta sekä uskallusta ja halua kokeilla ja kokea. Toivon saavani työskennellä jatkossakin yhtä hyvissä porukoissa kuin nyt olen saanut. Avoimin mielin odotan tulevaa, mikään ei ole poissuljettua.

kuvat: Emmi Hyvönen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti