sunnuntai 3. heinäkuuta 2011

Emmi Hyvönen

Opiskelen kolmatta vuotta Turun Taideakatemian esittävän taiteen koulutusohjelmassa tanssinopettajaksi. Harrastusaikaisen tanssin laajan oppimäärän suoritin Jyväskylän konservatoriossa ja lisäksi otin tunteja  Jyväskylän tanssiopistolta sekä Etelä-Savon tanssiopistolta, joiden lisäksi olen osallistunut monille tiiviskurseille. 
Viimeisen vuoden aikana olen kerännyt työkokemusta muun muassa baletin- ja nykytanssin opettamisesta, mikä on suuri intohimoni. Minulle on tärkeää saada siirtää tanssin iloa, sekä tietysti sitä tietouden paljoutta, mikä tanssitekniikkaan liittyy. Minulle ei ole tärkeää se, kuinka edistynyttä ryhmää opetan vaan, että saan huomata oppilaissani niitä asioita, miksi itse jaksan päivästä toiseen olla kiinnostunut liikkeen ihmeellisyydestä. Vaikka nykytanssi onkin minulle luontaisin keino ilmaista itseäni, tulee baletti varmasti aina sisältymään elämääni opettamisen muodossa. Uusin opetusfilosofiani käsittää tanssitekniikan opettamista luovan tanssin keinoin.
Tanssijan töitä on kertynyt sen verran, mitä opintosuunnitelmaan kuuluu, viimeisimpänä Marjo Kuuselan teoksessa Turun Palo syksyllä 2011.
N0LLAPiSTE-kollektiivissa työskentely kartuttaa tanssijuuden lisäksi kokemusta koreografian teossa. Kollektiivissa minun on mahdollista toteuttaa itseäni tanssijana sekä koreografina sellaisessa työryhmässä, joka luo minulle sallivan, mutta mielenkiintoisen ilmapiirin kokeilla ja tutkia liikettä.
Kollektiivin myötä olen saanut toteuttaa itseäni myös valokuvaajana markkinoinnin kautta, joka on kulkenut tärkeänä harrastuksena muutamien vuosien ajan. Tulevaisuudessa haaveenani on yhdistää jossakin muodossa valokuvaa sekä liikettä, sekä katsoa mitä se minulle yhdistelmänä tarjoaa, ja onko siinä eväät pidempiaikaiselle toiminnalle.






Sooloteos Ikkunasta (2010)

"Kulo", 2012
Ryhmäkoreografiani kuudelle tanssijalle
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti